Taajamalaskennat 2015

Varsinais-Suomen taajamien talvista linnustoa laskettiin pienissä taajamissa 2002/03 ja isoissa kaupungeissa seuraavana talvena. Tuloksia on julkaistu Ukuleissa 1/2006, 2/2008 ja 1/2010.

Nyt oli tarkoitus toistaa laskennat aikavälillä 8.1. - 20.2.2015. Lyhyemmällä ajalla ei liene mahdollista toteuttaa suurten ja pienten taajamien laskentaa samalla kertaa. Laskennan toteutus on yksinkertainen: Taajamista on rajattu etukäteen valmiit alueet, joista lasketaan kaikki linnut. Kyseessä on siis aluelaskenta, ei talvilintulaskennan tapainen reittilaskenta.

Tarkemmat laskentaohjeet löytyvät vasemmalta palstalta.

Laskenta-alueet varattiin etukäteen Epalta sähköpostilla osoitteesta eskogustafsson(ät)dnainternet.net.

Kartoille piirretyt laskenta-alueet löytyvät vasemmalta palstalta. Pahoittelemme, että jako on vähän sekava, mutta olemme eritelleet isot kaupungit erikseen muista kunnista. Lisäksi olemme käyttäneet "vanhaa" kuntajakoa, emmekä nykyisiä kuntia. Muut kunnat kuin isot kaupungit on jaoteltu seutukunnittain.

Tulokset ilmoitettiin sähköpostilla Asko Suorannalle osoitteeseen etunimi.sukunimi(ät)saunalahti.fi Toivomme tulosten laittamista ainakin olennaisilta osin myös Tiiraan. Tuloksia löytyy vasemman palstan otsikon "tulokset" takaa.

Akke ja Epa